Екуменізм і юродство

Подія

Свята гора Афон. Екуменізм і юродство. Луцьк Православний Настоятелі трьох афонских монастирів – Ватопедського, Філофея і Григоріата – звернулися до Священного Кіноту Святої гори з пропозицією попросити Вселенську Патріархію направити Румунському Патріархові попередження, що "жоден єпископ, що мав спілкування в таїнствах з папістами або протестантами, не буде допущений на Афон", передає ІНТЕРФАКС.

У зверненні трьох настоятелів, які складають святогорську комісію з догматичних питань, виражена стурбованість з приводу того, що Синод Румунської Православної Церкви не прийняв жодних мір відносно митрополита Банатського Миколи (Корняну), що причастився на уніатській літургії весною цього року, а також не наклав заборони на єпископа Орадійського Софронія, що звершив велике освячення води в день Богоявління в співслужінні уніатського єпископа.

Згадані вчинки двох румунських ієрархів, що грубо порушили священні канони, викликали обурення багатьох ченців як в Румунії, так і на Афоні. Афонські ченці румунського походження направили письмовий протест Патріарху Даниїлу (джерело).

Асоціація

Єпископ КП Михаїл і єпископ УГКЦ Йосафат моляться за упокоєння православних душ. Перший кропить кропилом, інший махає кадилом. Це називається 22 червня цього року на Замковій площі в Луцьку відбулася церемонія поховання останків 370-ти радянських військовополонених, які загинули у луцькому концтаборі під час Великої Вітчизняної війни 1941-1942 рр. Заупокійне богослужіння відслужили єпископ Луцький і Волинський УПЦ КП Михаїл, єпископ Луцький і екзарх Волині УГКЦ Йосафат і ординарій Луцької дієцезії РКЦ єпископ Луцький Маркіян (тут).

З цього приводу постають принаймні наступні запитання:

1. Яке відношення мають католики до загиблих у Луцьку радянських військовополонених, які в абслоютній більшості були якщо не православними, то атеїстами?

2. До чого тут церква, яка народилася лише в 1992 році (мається на увазі КП), зважаючи на те що українське православ’я як у 1941-1942 рр., так і на протязі всієї історії православ’я в Україні, традиційно було представлене конфесією, що нині має автономний статус і зветься УПЦ?

3. Зрештою запитання в тему. Чому проблемою співслужіння православних з інославними переймються афонські ченці чи, скажімо, духовенство і миряни УПЦ, а для представників неправославних церков і українських розколів це питання вже давно не є принциповим?..

5 коментарі:

V. сказав...

http://www.pravoslavie.ru/news/080923112241

Про молебень Алексія в Нотр-дамі нагадувати?

http://www.russian-inok.org/page.php?page=tema/0107tema3#a4

Не шукайте скалку в оці ближнього.

cheloprav сказав...

Як казав Вільям Шекспір, «багато галасу з нічого».

Звертайтесь до першоджерел, а не до сумнівних ЗМІ. Ось фрагмент інтерв’ю зі Святійшим Патріархом Алексієм (http://www.3channel.ru/rv_patri).

3 канал - «Русский взгляд» - ИНТЕРВЬЮ ПАТРИАРХА
<…> ЕЛЕНА ПИСАРЕВА: Ваше Святейшество, когда вы приехали в Париж, вы присутствовали при молебне, который состоялся у тернового венца Спасителя. Тогда в средствах массовой информации было много недоразумений, многие верующие неправильно восприняли это событие. Как вы можете прокомментировать, что это было за событие, и какого его значение?
ПАТРИАРХ АЛЕКСИЙ: Я думаю, что, во-первых, средства массовой информации неправильно информировали с самого начала. Никакого молебна я не служил. Мне было предоставлена возможность поклониться и приложиться к святыне, которую хранит собор Нотр-Дам де Пари. Это терновый венец Господа и Спасителя нашего.
ЕЛЕНА ПИСАРЕВА: И было это в рамках вашего визита.
ПАТРИАРХ АЛЕКСИЙ: Это было в рамках моего визита. Молебен совершал священник нашего прихода. Никакого сослужения с римско-католическими священнослужителями не было. Но там присутствовало очень много православных русских людей.
ЕЛЕНА ПИСАРЕВА: И «Отче наш» звучал в Нотр-Даме на русском языке...

Сюжет корреспондента Ирины Близнюк
<…> Православный молебен в честь общехристианской святыни - Тернового венца Спасителя, хранящейся в главном католическом соборе Франции. Служит настоятель парижского храма Трех Святителей, игумен Нестор. <…>


Ось як насправді все просто. (Мабуть-таки, коментар знову вартий окремого посту).

Божого благословіння!

V. сказав...

Де Ви побачили галас?
На другий лінк виправдання будуть?

V. сказав...

Думаю Вам ця розмова знайоме, проте:
http://www.christian-spirit.ru/media/kuraev.mp3

http://www.christian-spirit.ru/v81/81.(11).htm

cheloprav сказав...

Галас був не з Вашого боку, а взагалі навколо цієї теми.

Отець Андрій ясно сказав: «Что там произошло, я не знаю», що робить розмову з ним на цю тему позбавленою всякого змісту. Єдине, про що він точно знає, так це про підготовку до зустрічі в Парижі. «С нашей стороны было условие, чтобы католики никаких обрядов не совершали в день приезда Патриарха». Те, що католики в деякій мірі проігнорували вимоги Московської Патріархії, – так вони інакше й робити не вміють. І свідчить це швидше про серйозні проблеми, що існують в католицькій церкві, а не про цілеспрямований і грубий екуменізм священноначалія РПЦ.

Щодо екуменізму взагалі. Більшість православних розуміють, що міжконфесійний діалог необхідний, – це місія церкви в світі, в якому живе і процвітає дух плюралізму. Питання лише у формах екуменічних зв’язків і мірі допустимості, тобто необхідно максимально чітко розграничити: де в цілях ікономії можливий компроміс, а де необхідна жорстка принциповість. Про це варто думати і говорити, і саме на рівні церковних менеджерів, себто ієрархів.

Спаси Вас Христос за небайдужість!